۲۶ تیر، ۱۴۰۰

یک نفر در جریان تجمع کم آبی در شادگان در خوزستان کشته شد

 

خبرگزاری هرانا – سرپرست فرمانداری شادگان از کشته شدن یک شهروند بر اثر تیراندازی در جریان اعتراضات شب گذشته مردم شادگان خبر داد. تجمعات مردمی در اعتراض به قطع آب و عدم دسترسی شهروندان به آب آشامیدنی از شب پنجشنبه ۲۴ تیرماه آغاز شده و تا کنون به دستکم ۱۲ شهر گسترش یافته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از همشهری، سرپرست فرمانداری شادگان از کشته شدن یک شهروند در جریان اعتراضات شب گذشته مردم شادگان خبر داد.

در حالی که برخی منابع محلی از کشته شدن این شهروند در پی تیراندازی نیروهای نظامی خبر داده‌اند این مقام مسئول مدعی شده است که او توسط “افراد فرصت طلب و اغتشاشگر” در جریان تیراندازی هوایی کشته شده است.

منابع محلی هویت این جوان را مصطفی نعیماوی، ۲۶ ساله و از اهالی منطقه عباس‌آباد فلاحیه شهرستان شادگان عنوان کرده اند.

به گفته منابع محلی؛ این شهروند در اثر اصابت دو گلوله از “ناحیه سینه”، جان خود را از دست داده است.

تجمعات مردمی در اعتراض به قطع آب و عدم دسترسی شهروندان به آب آشامیدنی از شب پنجشنبه ۲۴ تیرماه آغاز شده و تا کنون به دستکم ۱۲ شهر گسترش یافته است.

در سایه خشکسالی و عدم توانایی مسئولین در مدیریت فرصت‌ بارش‌های حداقلی، بسیاری از نقاط کشور با بحران‌های شدید آب مواجه است. شماری از مناطق روستایی با تانکر آبرسانی می شود و میزان قابل توجهی از شهروندان ساکن در شهرهای مختلف کشور با قطعی بلند مدت آب در طول روز مواجه هستند. همچنین عدم تخصیص حقابه به کشاورزان و دامداران در ادامه خشکسالی، منجر به متضرر شدن آنان و کاهش محصولات کشاورزی و دامی در کشور شده است.