۱۵ تیر، ۱۴۰۰

گسترش اعتراضات مردمی به قطع مکرر برق در شهرهای پنج استان ایران

 

درحالی که قطع گسترده و مکرر برق در مناطق مختلف ایران ادامه دارد، دوشنبه شب دامنه اعتراضات به خاموشی‌های گسترده به تجمعات خیابانی در شهر ری در استان تهران،  بابل، بابلسر، قائم‌شهر، آمل، رستمکلا و بهشهر، بهنمیر در مازندران، کازرون در استان فارس، خمام در گیلان و بندر گز در استان گلستان گسترش یافت.

پیشتر در یک‌شنبه شب، نیز شهرهای گنبد کاووس، کردکوی و آق‌قلا در استان گلستان، کازرون در استان فارس و شمار دیگری از شهرها شاهد اعتراضات مردم به قطع گسترده برق بود.

سر دادن شعار «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای» به هنگام قطع برق که یک‌شنبه شب در تهران اوج گرفته بود، دوشنبه شب علاوه بر تهران، به هنگام خاموشی چندین ساعته در شیراز نیز  تکرار شد.

گروهی از مردم در ساعات پایانی دوشنبه شب با تجمع مقابل شرکت برق شهرری به قطع مکرر برق و خاموشی‌های گسترده اعتراض کردند. «وزیر بی‌کفایت، استعفا، استعفا» از جمله شعارهایی بود که معترضان در شهرری سردادند.

در استان مازندران، گروهی از مردم شهر بابل دوشنبه شب با تجمع مقابل شرکت برق این شهر به خاموشی‌های گسترده اعتراض کردند. به گفته منابع محلی، تجمع اعتراضی مردم بابل تا ساعت بامداد سه‌شنبه همچنان ادامه داشت.

جمعی از مردم قائمشهر در استان مازندران دوشنبه شب و درپی قطع مکرر برق با تجمع مقابل شرکت برق این شهر به خاموشی‌های گسترده اعتراض کردند