۲۰ تیر، ۱۴۰۰

حواشی بحران برق در ایران؛ از تعطیلی بانک‌ها تا ۱۶۰۰حادثه آسانسوری

 هم‌زمان با ادامه بحران برق در ایران، سخن‌گوی سازمان آتش‌نشانی تهران با اشاره به این‌که روزهای گذشته روزهای تاریخی در این سازمان بوده، گفته است طی شش روز گذشته، هزار و ۶۰۰ مورد حادثه مربوط به آسانسور به دلیل قطع برق گزارش شده است.

«جلال ملکی» گفته تنها در یکی از ایستگاه‌های آتش‌نشانی تهران در حوالی میدان «آزادی» در یک روز ۳۰ مورد عملیات برای حادثه آسانسور گزارش شده و در یک ایستگاه دیگر در شرق تهران هم ۲۵ مورد این چنینی وجود داشته است.

در همین حال خبرگزاری تسنیم گزارش کرده است طبق اعلام شفاهی بانک مرکزی، از روز شنبه هفته آینده تا اطلاع ثانوی، ساعت کاری بانک‌ها از ۶:۳۰ صبح  تا ۱۳:۳۰ بعدازظهر خواهد بود.

مطابق ابلاغیه اعلام شده به بانک‌ها، کارکنان بانک موظفند حداکثر از ۵۰ درصد چراغ‌های روشنایی درطول کار استفاده و دستگاه‌های سرمایشی را از ساعاتی زودتر از تعطیل واحدها خاموش کنند.

طی هفته گذشته خاموشی‌های گسترده، طولانی و خارج از جدول زمان‌بندی اعلام شده به شهروندان در اغلب شهرهای ایران موجب ایجاد نارضایتی و برگزاری تجمعات اعتراضی شده‌اند.

ویدیوهای مختلفی از اعتراضات گروه‌های مختلف شهروندان، از کشاورزان و کارگران کارخانه‌ها تا خانواده‌هایی که در خانه‌های خود از افراد سالمند، بیمار و دارای معلولیت پرستاری می‌کنند، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

امروز پنج‌شنبه ۱۷ تیر۱۴۰۰ هم‌چنین رییس دفتر «حسن روحانی» گفته مراکز استخراج رمز ارزها در همه جا، از اماکن دولتی و غیردولتی گرفته تا مرغ‌داری‌ها گسترده شده‌اند.