۳۰ تیر، ۱۴۰۰

کرونا در بند زنان اوین؛ اعزام سپیده کاشانی، عالیه مطلب زاده و زهرا جمالی به مرخصی

 


در پی شیوع ویروس کرونا در بند زنان زندان اوین، سپیده کاشانی، عالیه مطلب زاده و زهرا جمالی، در پی ابتلا به کرونا و وضعیت نامناسب جسمی به مرخصی اعزام شدند. همچنین به دنبال انجام تست کرونا شماری از زندانیان دارای علائم، از جمله ناهید تقوی، آرزو قاسمی و رضوانه احمد خانبیگی به قرنطینه منتقل شدند. پیشتر صدرا عبداللهی همسر عالیه مطلب زاده، عکاس و فعال حقوق زنان محبوس در بند زنان زندان اوین، با انتشار فایل صوتی از همسر خود از شیوع ویروس کرونا در این بند خبر داده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در پی شیوع ویروس کرونا در بند زنان زندان اوین، سپیده کاشانی، عالیه مطلب زاده و زهرا جمالی، زندانیان محبوس در این بند به مرخصی اعزام شدند.

روز یکشنبه ۲۷ تیرماه، خانم کاشانی درحالیکه در پی وخامت حال از زندان به بیمارستان منتقل شده بود، به دلیل حال نامناسب جسمی به مرخصی استعلاجی اعزام شد. همچنین روز دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰، عالیه مطلب زاده و زهرا جمالی نیز که به کرونا مبتلا شده‌اند از زندان اوین به مرخصی اعزام شدند. در پی انجام تست کرونا، شماری از زندانیان مشکوک به ابتلا به این بیماری، از جمله ناهید تقوی، آرزو قاسمی و رضوانه احمد خانبیگی به قرنطینه منتقل شدند.