۲۲ تیر، ۱۴۰۰

مادر سعید زینالی می‌گوید ۲۲ سال پیگیری سرنوشت پسرش ‘بدون نتیجه و جواب’ مانده

 پدر و مادر سعید زینالی، جوانی که بیست و دو سال پیش در جریان حوادث کوی دانشگاه بازداشت شد اما یکسال بعد مسئولان ایران منکر بازداشت او شدند و خانواده از سرنوشت او بی‌خبر است

پدر و مادر سعید زینالی، جوانی که بیست و دو سال پیش در جریان حوادث کوی دانشگاه بازداشت شد اما یکسال بعد مسئولان ایران منکر بازداشت او شدند و خانواده از سرنوشت او بی‌خبر است

اکرم نقابی، مادر سعید زینالی، جوانی که ۲۲ سال پیش در جریان حوادث کوی دانشگاه تهران در مقابل خانه خود بازداشت شد، از تلاش‌های بی نتیجه خود و همسرش برای یافتن حقیقت می‌گوید. مقامات قضایی و امنیتی ایران یک سال پس از بازداشت او منکر دستگیری او شدند.

خانم نقابی، در مصاحبه با بی‌بی‌سی فارسی گفت که بیست و دو سال گذشته و هر جایی که می‌توانستند مراجعه کردند اما نتیجه‌ای نگرفتند و به آنها گفتند که پرونده را بسته‌اند و آنها باید دست از پیگیری بردارند.

مادر سعید زینالی می‌گوید که الان هیچ نامه‌ای از آنها قبول نمی‌کنند و افزود: “بدون نتیجه و جواب مانده‌ایم.”

سعید زینالی، فارغ التحصیل رشته کامپیوتر از دانشگاه تهران فقط ۵ روز بعد از ۱۸ تیرماه ۱۳۷۸ و درگیری‌های کوی دانشگاه بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شد.

خانم نقابی درباره بازداشت هاشم زینالی، پدر سعید که هفت سال پیش اتفاق افتاده می‌گوید: “آن زمان سپاه ما را احضار کرد و گفتند که باید تمام کنید. قبر می‌دهیم. پدرش قبول کرد و گفت باشد ما قبر داشته باشیم حداقل برویم سر خاک اما من اعتراض کردم و گفتم فقط قبری که باز شود و من بدانم که سعید من اینجا خاک است را قبول می‌کنم.”

به گفته خانم نقابی به آنها گفته شده که “نه شما جای اول ایستادید. باید دوباره جلسه شود. ما به شما خبر می‌دهیم.”