۲۱ تیر، ۱۴۰۰

شماری از معترضان به بی‌آبی در اهواز بازداشت شدند

 


 منابع حقوق بشری در استان خوزستان از بازداشت شماری از شهروندانی که روز گذشته در تجمعات اعتراضی نسب به بی‌آبی و سیاست‌های برق‌آبی اجرا شده در خوزستان مقابل استانداری این استان برگزار شده بود خبر می‌دهند.

هویت دو تن از بازداشت شدگان «فهد عبیداوى» و «اسماعیل عبیداوى» از اهالی کوی گلدشت اهواز اعلام شده است.

روز گذشته ۱۹ تیرماه ۱۴۰۰ صدها تن از شهروندان اهواز در اعتراض به سدسازى،خشکاندن رودخانه ها و هور حویزه، بى آبى و قطع مکرر آن علیرغم تعطیلی همه ادارات و ارگان‌ها و در دمای بالای ۵۰ درجه این شهر در مقابل ساختمان استاندارى در  اهواز تجمع کرده و با تاکید بر مسالمت آمیز بودن اعتراضشان خواستار پاسخگوئى مسئولان شدند.

ویدیوهای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که تجمع کنندگان به زبان عربی شعارهایی در نقد رفتار مقامات جمهوری اسلامی با شهروندان خوزستان می‌دهند.

منابع حقوق بشری می‌گویند در پایان این تجمعات نیروهای امنیتی معترضان را محاصره و شماری از آن‌‌ها را بازداشت کردند.

در یکی از ویدیوهای منتشر شده از اعتراض شهروندان به قطعی مکرر و طولانی آب شرب، یکی از اهالی اهواز خشمگین از قطع ده روزه آب دبه‌های خالی آب را به محل ساختمان سازمان آب اهواز برده و می‌گوید: «همین الان آب می خواهم. ده روزست  آب نداریم. اگر مسئولین غیر از این بگویند دروغ است. ما انسان نیستیم؟ مسلمان نیستم؟ چرا باید اینگونه با ما رفتار شود؟ شرم آور است! خجالت بکشید!»