۲۶ مهر، ۱۴۰۰

سهم کارگران خوزستان: اخراج، اعتصاب و ۴۸ ماه حقوق و بیمه پرداخت نشده

 

استان وایر-کارگران خوزستانی در ده روز منتهی به ۲۴ مهرماه نسبت به مطالبات مزدی و بیمه‌ای خود در ۱۲ مرکز تجمع اعتراضی برگزار کردند. این اعتراضات در کنار خبر واگذاری مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و انتصاب مدیرعامل و هیات مدیره جدید برای آن و صدور احکام زندان طویل‌المدت برای مالکان خصوصی آن ‌همراه با رد مال؛ مهم‌ترین اتفاقات کارگری ده روز اخیر استان خوزستان بوده‌اند.

آخرین اخبار هفت تپه

بر اثر شلیک گلوله افراد ناشناس یک کارگر نیشکر هفت‌تپه مصدوم شد. کارگران مجتمع به ایلنا گفته‌اند: «حوالی ظهر روز جمعه۲۳مهرماه یک نفر از کارگران واحد پمپ آب یک، روبروی کارخانه حریر پارس این مجتمع، هدف تیراندازی افراد ناشناس قرار گرفته است.» کارگر مصدوم حمید دیناروند نام دارد. این اتفاق بعد از تعویض شیفت صورت گرفته است. سوءقصد کنندگان با اسلحه کلاشینکف به سمت او سه گلوله شلیک کرده‌اند و بعد از مجروح کردنش، موتور سیکلت او را سرقت کرده‌اند.

مدیران جدید هفت تپه منصوب شدند

مدیرعامل و اعضای جدید هیئت مدیره شرکت هفت‌تپه، دو روز پس از تصمیم مشترک قوه قضاییه و دولت برای واگذاری مالکیت شرکت نیشکر هفت‌تپه توسط مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی منصوب شدند.

عبدعلی ناصری شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، بلافاصله پس از این انتصاب در جمع کارگران این مجموعه حضور یافته و وعده داد با همراهی و همت نیروهای هفت تپه، شرکت را به روزهای طلایی‌اش بازگرداند.

ناصری پشتوانه کارگران را عاملی برای بازسازی هفت تپه اعلام کرد و افزود: «ما به پشتوانه و امید شما کارگران به هفت‌تپه آمده‌ایم. معتقدیم همت و تلاش تک تک شما زمینه ساز بازگشت به چرخه تولید خواهد شد. در حال حاضر مشکل اعتبار وجود ندارد و کمتر از ۱۰ روز دیگر بخشی از حقوق معوقه کارگران پرداخت می شود.»