۲۵ مرداد، ۱۴۰۰

اصغر امیرزادگان معلم و فعال صنفی زندانی آزاد شد

 


استان وایر- «اصغر امیرزادگان» معلم بازنشسته و عضو کانون صنفی معلمان ایران با قرار کفالت از زندان فیروز آباد فارس آزاد شد

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران روز پنجم مردادماه جاری از بازداشت و زندانی شدن مجدد «اصغر امیرزادگان»، معلم بازنشسته و فعال صنفی معلمان در شهرستان فیروزآباد فارس خبر داد و افزود: «او پس از بازداشت، راهی قرنطینه زندان فیروزآباد شده است.»

این فعال صنفی پیش از بازداشت به دفعات از سوی اداره اطلاعات این شهرستان احضار و بازجویی شده بود. اما با قرار کفالت به طور موقت آزاد شده بود. ولی هنگامی که برای دریافت تلفن همراه توقیف شده‌اش به پلیس امنیت نیروی انتظامی فیروزآباد رفته بود، با دو اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «تشویش اذهان عمومی» بازداشت و تحویل دادستانی فیروزآباد شده و سپس به قرنطینه زندان این شهرستان منتقل شد.

اصغر امیرزادگان از جمله دبیران آموزش و پرورش استان فارس و فعالان کانون صنفی معلمان ایران متولد خردادماه ۱۳۴۹است. او در یک خانواده‌ پر جمعیت عشایری و کوچ رو از ایل قشقایی طایفه عمله و تیره گورکانی؛ و در منطقه ییلاقی عشایر استان فارس – فیروزآباد- به دنیا آمده است. متاهل و دارای دو فرزند است.

این فعال صنفی معلمان در استان فارس، در سال ۱۳۷۲ با رتبه ۵ کشوری در آزمون کارشناسی ارشد برای دانشگاه تربیت مدرس پذیرفته شد ولی به‌دلیل مشکلات عاطفی از ادامه تحصیل انصراف داد. او که در دوره دانشگاه، نگرش نوینی برای آموزش داشت؛ از همان ابتدا با سیاست‌های حکومت نسبت به آموزش‌و پرورش زاویه پیدا کرد. همین اختلافات باعث شد تا بارها از سوی هسته گزینش آموزش‌و پرورش احضار شود.