۱۷ مرداد، ۱۴۰۰

منوچهر بختیاری از زندان: تنها راه نجات ملت ایران، سقوط نظام است

 

 تصویری از منوچهر بختیاری در کنار فرزندش، پویا بختیاری که در جریان اعتراضات سال ۹۸ کشته شد
منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری از کشته‌شدگان آبان ۹۸ در مصاحبه‌ای از زندان کرج گفت که به حکم زندان و تبعید خود اعتراض نخواهد کرد.

منوچهر بختیاری به ۳ سال و نیم زندان، دو سال و نیم تبعید و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده است. او در پی کشته شدن فرزندش، بارها به دلیل عدم رسیدگی به این پرونده، اقدامات اعتراضی انجام داده و چندین بار توسط مأموران امنیتی بازداشت شده است.

آقای بختیاری در یک تماس تلفنی از زندان کرج، که از طریق شبکه مجازی کلاب‌هاوس در اتاقی بنام «کمپین دادخواهی» پخش می‌شد در پاسخ به پرسش خبرنگار رادیوفردا گفت حق انتخاب وکیل ندارد. او در این‌باره افزود که به او گفته شده تنها حق انتخاب از میان وکلایی را دارد که قوه قضاییه معرفی می‌کند.

وی اضافه کرد: «من تصمیم گرفته‌ام که حکم آنها را نه قبول کنم و نه به آن اعتراض بکنم. چون من نظام جمهوری اسلامی را رد کرده‌ام و آن را اصلا قبول ندارم. تنها راه نجات ملت ایران، سقوط نظام جمهوری اسلامی است.»

پخش‌کننده صوت

آقای بختیاری اضافه کرده که قاضی دادگاه، وکلایی را که وی برای رسیدگی به پرونده‌اش معرفی کرده، نمی‌پذیرند و تنها بر معرفی وکیلی تسخیری اصرار دارند.

وی که از معرفی وکیلی تسخیری خودداری کرده، درباره علت اتخاذ این تصمیم گفته است: «می‌گویم آنها به نفع شما صحبت می‌کنند، به نفع من که صحبت نمی‌کنند. خواسته شما را برآورده نمی‌کنند. وکیل شما هستند نه وکیل من.»

او که بیش از یک ماه است در زندان مرکزی کرج نگهداری می‌شود، اضافه کرده: «یک ماه است که در قرنطینه هستم. روزانه چهل پنجاه نفر را به اینجا می‌آورند که معلوم نیست کرونا دارند یا خیر.»

وی در پاسخ به شکنجه روحی خود در مدت این یک‌ماه نیز گفته در این مدت، «در یک اتاق ۲۰ متری هستم، هر شب ۴۰ نفر کنار هم می‌خوابند. افراد قاچاقچی، سارق، معتاد همه با هم هستیم.»

پدر پویا بختیاری در کلاب هاوس اضافه کرده باوجودی که «روزی شصت هفتاد نفر می‌آوردند و به همین تعداد خارج می‌کنند اما من را اینجا نگه داشته‌اند. و هر چه می‌گویم من را از این جا خارج نمی‌کنند و می‌گویند شما باید اینجا باشی.»

وی در عین حال از ضبط تلفن خود از سوی ماموران خبر داده و گفته وقتی هم می‌خواهم تلفن بزنم، «ماموران کنارم می‌ایستند و وقتی می‌خواهم حرفی بزنم تلفن را قطع می‌کنند.»

پویا بختیاری در آبان سال ۹۸ به‌دلیل اصابت گلوله به جمجمه‌اش در کرج کشته شد و پدر او، از اینکه به جای دادخواهی از این قتل، پدر دادخواه را زندانی کرده‌اند، انتقاد کرد و ادامه داد: «قاتلین پسرم، قاتلین جنایت آبان ماه را رئیس جمهور می‌کنند، دادستان می‌کنند، به جای قاتلین، پدر مقتول را زندانی می‌کنند.»