۱۹ مرداد، ۱۴۰۰

برگزاری هفت تجمع اعتراضی در مناطق مختلف

 شماری از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه برای بیست و هفتمین روز متوالی در مقابل ساختمان فرمانداری شوش، گروهی از مالباختگان موسسه مالی کاسپین در مقابل ساختمان هیئت تصفیه واقع در تهران، شماری از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد در اصفهان و خوزستان در مقابل ساختمان این صندوق در مراکز این استان‌ها، تعدادی از دانشجویان پزشکی (اینترن) برای دومین روز متوالی در مقابل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، شماری از کارگران و پرسنل آب و فاضلاب هویزه در استان خوزستان در مقابل این اداره و جمعی از کارکنان سازمان آتش‌نشانی ساوه در ساختمان شورای شهر ساوه، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه،  یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰، شماری از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، در بیست و هفتمین روز از اعتصاب خود، در مقابل ساختمان فرمانداری شهر شوش تجمع کردند.

کارگران معترض، اهم مطالبات خود را پرداخت حقوق معوقه، بازگشت به کار همکاران اخراجی، واکسیناسیون کارگران و تعیین تکلیف وضعیت شرکت پس از اعلام لغو واگذاری، عنوان کردند.

تجمع دانشجویان پزشکی کرمانشاه

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران،  یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰، گروهی از دانشجویان پزشکی (اینترن)، در کرمانشاه برای دومین روز متوالی، مقابل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دست به تجمع زدند.

دانشجویان حاضر در این تجمع با در دست داشتن بنرهایی از جمله “دانشجو می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد”، “نه به برده‌داری نوین” و “اینترن نیروی آموزشی است یا درمانی؟ جایگاه خود را پس خواهیم گرفت”، به شرایط شغلی، آموزشی و‌ معیشتی خود اعتراض کردند.

نمایشگر ویدیو
00:00
00:14

تجمع بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰، جمعی از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد در اصفهان، خوزستان و تهران در مقابل ساختمان این صندوق در مراکز این استان‌ها تجمع کردند.

براساس این گزارش، این بازنشستگان، مهم‌ترین خواسته‌های خود را برخورداری از مستمری بالاتر از خط فقر، درمان رایگان و اصلاح احکام همسان‌سازی حقوق و انتقال از ردیف ۹ بودجه به ردیف ۷ عنوان کردند و گفتند: دولت مصوب کرده صندوق بازنشستگی فولاد و صندوق‌های مشابه آن با بودجه خود و تصویب هیات امنای خود، طرح همسان‌سازی را اجرا کنند، اما متاسفانه صندوق بازنشستگی فولاد زیر بار اجرای کامل طرح نمی‌رود.

بازنشستگان همچنین خواستار پرداخت به موقع هزینه‌های درمانی بازنشسته فولاد از بودجه‌های سنواتی، قرارداد درمان برابر آئین‌نامه استخدامی و دستورالعمل‌های فولاد، بیمه عمر و حوادث برابر دیگر واحدهای فولادی و بکارگیری فرزند بازنشستگان در ذوب آهن و شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد هستند.