۳۱ مرداد، ۱۴۰۰

آموزش در مدارس ایران «تا فراهم شدن شرایط بهداشتی» غیرحضوری خواهد بود

 

بر اساس تصمیم روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی کرونا، سال تحصیلی جدید در ایران تا اطلاع ثانوی غیرحضوری خواهد بود.

خبرگزاری مهر گزارش داد که رؤسای کمیته‌های ستاد ملی کرونا روز جمعه، ۲۹ مرداد، تصویب کرده‌اند که سال تحصیلی جدید از ابتدای مهر آغاز شود، اما آموزش حضوری «تا فراهم شدن شرایط بهداشتی مقرر» به تعویق بیفتد.

بر اساس این گزارش، حضوری شدن مدارس، بعد از تامین تمام شرایط و زیرساخت‌های بهداشتی ضروری نظیر تامین استانداردهای مطلوب سرویس‌های بهداشتی در مدارس، ایجاد امکان رعایت حداقل تراکم در کلاس‌های درس، تهویه کلاس‌ها، واکسیناسیون معلمان و کادر اداری، واکسیناسیون والدین دانش‌آموزان و در صورت تامین واکسن، واکسینه کردن آن دسته از دانش‌آموزان که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار خواهد گرفت.

ایران درگیر موج پنجم کرونا است و در هفته‌های اخیر رکوردهای تازه‌ای از آمار کرونا در ایران ثبت شده و بسیاری از مقامات بهداشتی و درمانی در شهرهای مختلف درباره کمبود دارو و امکانات درمانی و نیروی انسانی هشدار داده بودند.

روند واکسیناسیون در ایران اگرچه در روزهای اخیر شدت گرفته، ولی دستور منع خرید واکسن‌های بریتانیایی و آمریکایی توسط رهبر جمهوری اسلامی، تاخیر در خرید و واردات سایر واکسن‌های خارجی، ناتوانی ستاد اجرایی فرمان امام در تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا سبب شد که برنامه واکسیناسیون کرونا در ایران با تاخیر و کندی مواجه شود و تعداد زیادی قربانی شوند.