۱۱ دی، ۱۳۹۹

همسر محمد نوری‌زاد: عامدانه همسرم را آزاد نمی‌کنند تا آزارش دهند

 

در طول هفته‌ای که گذشت اخبار نگران‌کننده‌ای در مورد وضعیت سلامتی «محمد نوری‌زاد»، کارگردان و فیلمنامه‌نویس زندانی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که نشانه وخامت وضعیت او بود

همسر محمد نوریزاد، فاطمه ملکی معتقد است او را عامدانه در زندان نگه داشته‌‌اند تا آزارش بدهند

محمد نوری‌زاد که سابقه بازداشت‌های متوالی دارد در آخرین مورد، روز ۲۰مرداد۱۳۹۸ و در سفر مشهد دستگیر شد

در طول هفته‌ای که گذشت اخبار نگران‌کننده‌ای در مورد وضعیت سلامتی «محمد نوری‌زاد»، کارگردان و فیلمنامه‌نویس زندانی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که نشانه وخامت وضعیت او بود. او که این اواخر بارها در بند عمومی زندان به دلایل نامعلومی بیهوش شده است، روز بیست و هشتم آذرماه برای انجام آنژیوگرافی قلب به بیمارستان آتیه و ده روز پس از آن برای انجام عمل کیسه صفرا به بیمارستان طالقانی منتقل شد و بلافاصله بعد از عمل جراحی سنگ کیسه صفرا به زندان اوین بازگردانده شد. علی‌رغم آنکه پزشکان متعددی نسبت به «عدم تحمل کیفر حبس» نوری‌زاد هشدار داده و شرایط او را به علت بیماری قلبی و آسم، ناپایدار و خطرناک می‌دانند، اما مسئولان زندان از اعطای مرخصی استعلاجی به این زندانی سیاسی پرهیز می‌کنند. همسر او، فاطمه ملکی معتقد است او را عامدانه در زندان نگه داشته‌‌اند تا آزارش بدهند.

***
«فاطمه ملکی»، همسر محمد نوری‌زاد که روز گذشته بلافاصله بعد از انجام جراحی سنگ کیسه صفرا به زندان بازگشته در گفت‌وگو با «ایران وایر» می‌گوید به وعده مسئولان زندان امیدی ندارد.
به گفته خانم ملکی مسئولان زندان از ده ماه پیش که نوری‌زاد به اوین منتقل شده، وعده دادند که با توجه به شرایط دشوار فیزیکی‌‌اش، او را به مرخصی می‌فرستند اما علی‌رغم هشدار پزشکان متعدد و از جمله پزشکان پزشکی قانونی مبنی بر عدم تحمل حبس، نوری‌زاد را عامدانه در حبس نگه داشته‌اند.

فاطمه ملکی می‌گوید خوشبختانه وضعیت عمومی آقای نوری‌زاد طبیعی است اما کماکان تحت تاثیر عوارض بیهوشی و دوران نقاهت بعد از جراحی است.