۲۹ آذر، ۱۳۹۹

جزییات تازه از اقدامات داماد هاشمی شاهرودی در پرونده فساد بانک سرمایه

 

با انتشار متن کامل گزارش تحقیق و تفحص مجلس دهم از پرونده فساد و تخلفات بانک سرمایه، جزییات تازه‌ای از فعالیت‌های اقتصادی یک عضو خانواده هاشمی شاهرودی در دسترس قرار گرفته است.

در این «گزارش محرمانه» که توسط محمود صادقی، نماینده مجلس دهم منتشر شده است، با اشاره به شراکت محمد امامی و سید احمد هاشمی شاهرودی، برادرزاده و داماد محمود هاشمی‌ شاهرودی، رئیس پیشین مجمع تشخیص مصلحت، آمده است که شرکت‌های این دو نفر در طول سال‌های ۹۱ تا ۹۳، موفق به دریافت ۳۲۷ میلیارد تومان وام از بانک سرمایه‌ شده‌اند.

در بخش دیگری از این گزارش به خرید املاک واقع در لواسان، شمیران و خیابان فرشته متعلق به بانک سرمایه به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۲ توسط احمد هاشمی شاهرودی و محمد اشاره شده است.

بر اساس این گزارش، این دو خریدار تا سال ۹۵، برخی از چک‌هایی که برای خرید این املاک داده بودند را پاس نکرده‌اند و پس از مدتی این املاک را «با چند برابر قیمت» برای تهاتر بدهی خود به بانک سرمایه فروخته‌اند.

این گزارش در این مورد به طور مشخص به یک ملک واقع در لواسان اشاره کرده است که این دو نفر در سال ۹۲ به مبلغ ۷۲ میلیارد تومان از بانک سرمایه خریده‌اند و در سال ۹۴ همان ملک را در قالب یک تهاتر و برای پرداخت بدهی‌های خود به قیمت ۲۰۰ میلیارد تومان به بانک سرمایه فروخته‌اند.

در جریان این معامله، بانک سرمایه «جریمه تاخیر تسهیلات» شرکت‌های متعلق به این دو نفر را بخشیده است.