۱۱ آذر، ۱۳۹۹

چهار روایت متناقض از کشته شدن محسن فخری‌زاده

 

از هنگام کشته شدن محسن فخری‌زاده در جریان حمله روز جمعه در آبسرد دماوند منابع مختلف در ایران تاکنون چهار روایت نیمه‌رسمی را از جزییات کشته شدن او ارائه کرده‌اند، روایت‌هایی متناقض که از «عملیات ۱۲ نفری» تا حمله‌ای «بدون حضور عوامل انسانی و با سلاح خودکار» را در بر می‌‌گیرد.

همزمان شماری از مقام‌های نظامی جمهوری اسلامی و همچنین رسانه‌ها در ایران وجود «حفره‌های امنیتی»، «رخنه و ضعف»‌ و «نفوذ» در دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی را در ارتباط با کشته‌شدن محسن فخری‌زاده مطرح کرده‌اند.

خبرگزاری فارس، هفتم آذر: مهاجمان کمین کرده بعد از کشتن فخری‌زاده متواری شدند

خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، روز هفتم آذر ماه ساعتی پس از کشته شدن محسن فخری‌زاده در گزارشی از جزییات حمله به او، نوشت که «ظهر جمعه حوالی ساعت ۱۴ خودروی فخری‌زاده به همراه دو خودرو محافظ وارد آبسرد دماوند شده و یک کیلومتر جلوتر از ورودی شهر آبسرد و نزدیک باغی معروف به باغ سرهنگ، خودرو با رگبار متوقف می‌شود».

به نوشته این خبرگزاری، پس از توقف خودروی فخری‌زاده و دو خودروی محافظ او «یک نیسان که در آن پر از الوارهای چوبی بوده است منفجر می‌شود و بعد از انفجار تا شعاع ۵۰۰ متری خیابان پر از تکه‌های خودرو و چوب دیده شده و بر اثر انفجار آسیب به دکل برقی مجاور نیسان برق شهر آبسرد نیز قطع» شد.

با وقوع انفجار، افرادی که «کمین کرده‌ بودند از نقاط نامشخصی شروع به تیراندازی به سمت خودروی فخری‌زاده می‌کنند و یکی از محافظان نیز برای حفاظت از او، خود را در مسیر رگبار قرار می‌دهد»، با این حال این اقدام مانع از اصابت گلوله به فخری‌زاده نمی‌شود.

در روایت اول خبرگزاری فارس آمده که بعد از فروکش کردن تیراندازی‌ها، چند مهاجم‌ متواری می‌شوند. فارش نوشته بود «بلافاصله بعد از پایان درگیری، فخری‌زاده را به داخل درمانگاه شهر آبسرد منتقل می‌کنند و بعد از گذشت ۳۰ دقیقه با بالگرد به بیمارستان انتقال داده می‌شود».