۰۹ دی، ۱۳۹۹

ضرب و شتم افشین شهسواری و حمید منافی در زندان اوین

 

خبرگزاری هرانا – افشین شهسواری، زندانی سیاسی و حمید منافی، فعال ترک (آذربایجانی) روز جمعه ۵ دیماه توسط تعدادی از مامورین زندان اوین مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. ضرب و شتم این شهروندان پس از اعتراض نسبت به بی احترامی و توهین مسئولان زندان به زندانیان متهم به جرایم عمومی صورت گرفته است. در پی این ضرب و شتم یکی از انگشتان آقای منافی دچار در رفتگی شده و سر آقای شهسواری نیز شکسته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز جمعه ۵ دیماه ۱۳۹۹، حمید منافی، فعال ترک (آذربایجانی) و افشین شهسواری زندانی سیاسی توسط مامورین زندان اوین مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

ضرب و شتم این شهروندان پس از اعتراض نسبت به بی احترامی و توهین مسئولان زندان به زندانیان متهم به جرایم عمومی صورت گرفته است. در پی این ضرب و شتم یکی از انگشتان آقای منافی دچار در رفتگی شده و سر آقای شهسواری نیز شکسته است. همچنین هر دو این افراد در نقاط مختلف بدن دچار کبودی شده‌اند.

یک منبع مطلع از شرایط این شهروندان در این خصوص به هرانا گفت: “پس از اعتراض آقای منافی و شهسواری نسبت به توهین ماموران آنان را هواخوری زندان منتقل کرده و مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند. جلال مبینی، مهدی محمولی و امراللهی اسامی ۳ تن از این ماموران است.”

روز شنبه ۶ دیماه دادیار زندان حمید منافی و افشین شهسواری را فراخوانده و مورد تهدید قرار داده است.