۱۲ شهریور، ۱۳۹۹

در سایه عدم رسیدگی پزشکی؛ مرگ یک زندانی در زندان ارومیه

 

خبرگزاری هرانا – یک زندانی در زندان ارومیه امروز سه‌شنبه ۱۱ شهریورماه، به دلیل سهل انگاری مسئولان زندان و عدم رسیدگی پزشکی جان خود را از دست داد. این زندانی بیمار که از مشکل قلبی رنج می‌برد شب گذشته به دلیل شرایط نامناسب جسمی به بهداری زندان مراجعه کرد اما مسئولان بهداری تنها به وی قرص مسکن دادند و او را بدون رسیدگی پزشکی به بند بازگرداندند.


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه‌شنبه ۱۱ شهریورماه ۱۳۹۹، یک زندانی در زندان ارومیه در پی سهل انگاری مسئولان زندان و عدم رسیدگی پزشکی جان خود را از دست داد.


هویت این زندانی “فرهاد رحیمی، ۴۶ ساله، متاهل، از خوابگاه ۶ زندان ارومیه” توسط هرانا احراز شده است.

یک منبع مطلع از شرایط این زندانی با تاکید بر اینکه «آقای رحیمی عصر شب دوشنبه ۱۰ شهریورماه به دلیل حال نامناسب جسمی به بهداری زندان منتقل شد اما مسئولان بهداری تنها به دادن قرص مسکن اکتفا کردند» در خصوص فوت وی به هرانا گفت: «فرهاد رحیمی به فشار خون و ناراحتی قلبی مبتلا بود اما در هر بار مراجعه به بهداری زندان تنها قرص مسکن دریافت می‌کرد. دیشب هم به همین ترتیب به بهداری منتقل شده و به بند بازگشت اما صبح امروز دیگر از خواب بیدار نشد و گفتند در خواب سکته کرده است.»

آقای رحیمی حدود ۷ سال پیش از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر بازداشت و از آن زمان تاکنون دوران محکومیت ۱۵ ساله خود را در این زندان سپری می‌کرد.


موارد فوت زندانیان به دلایل مشابه، مساله جدیدی نیست و پیش از این نیز بارها اتفاق افتاده است، اما مسئولین بازرسی سازمان زندان‌ها در این رابطه هیچ اقدامی نکرده‌اند.


هرانا در تیرماه امسال نیز در گزارشی از فوت یک زندانی در زندان ارومیه با علائم مشکوک به ویروس کرونا به دلیل عدم رسیدگی پزشکی و تاخیر در اعزام به بهداری خبر داد.