۲۷ شهریور، ۱۳۹۹

برجسته ترین مفاد پیمان صلح بین امارات و اسرائیل





امارات متحده عربی و اسرائیل روز گذشته در واشنگتن پیمان صلح تاریخی را امضا کردند که هدف آن دستیابی به صلح ، ثبات و رفاه در منطقه خاورمیانه است.


به گزارش "اسکای نیوز عربستان" ، پیمان صلح تاریخی مجموعه ای از مفاد را مشخص کرد.


مطابق برجسته ترین مواد این پیمان ، دو کشور "آرزو دارند که چشم اندازهایی را حاصل کنند که خاورمیانه از ثبات ، صلح و رفاه برخوردار شود" ، بنابراین "همه کشورها و مردم منطقه از آن لذت خواهند برد".


در این پیمان همچنین شرط شده بود که "دو کشور مایل به برقراری روابط دیپلماتیک دوستانه و هدف همکاری و عادی سازی روابط کاملاً عادی و حرکت در مسیری جدید هستند که درهای بالقوه موجود در منطقه را می گشاید".


در این پیمان آمده است که "چالش های پیش روی خاورمیانه راه حل خود را پیدا نخواهند کرد مگر از طریق همکاری و نه جنگ" ، و دو طرف "مصمم هستند که به صلح ، ثبات و رفاه پایدار برای کشورهای خود برسند."


دو طرف همچنین "اهمیت برقراری امنیت و برقراری صلح در منطقه و جهان را بر اساس درک متقابل و همزیستی" درک کردند.


طبق این متن ، دو کشور همچنین "تلاش برای تقویت گفتگو بین مذاهب و فرهنگها ، با هدف ایجاد فرهنگ صلح بین سه دین و تمام بشریت" را تشویق کردند.


طبق این پیمان ، امارات و اسرائیل همچنین تلاش می کنند تا "ایدئولوژی افراطی را ریشه کن کرده و درگیری ها را پایان دهند تا آینده ای بهتر به همه کودکان برسد."


این معاهده در طرف امارات متحده عربی توسط اعلیحضرت شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان ، وزیر امور خارجه و همکاری بین المللی و از طرف اسرائیلی ، نخست وزیر بنیامین نتانیاهو امضا شد.


این رویداد تاریخی که در چمن جنوبی کاخ سفید رخ داد ، شاهد حضور حدود 700 مهمان از سراسر جهان بود.