۰۷ تیر، ۱۴۰۰

حمایت شش تشکل صنفی کارگران از اعتصاب سراسری کارگران صنعت نفت و پیوستن کارگران ۶۱ شرکت به اعتصاب صنعت نفت، گاز و پتروشیمی

 


ایران وایر
شش تشکل صنفی کارگران در ایران با انتشار بیانیه مشترکی از اعتصاب سراسری کارگران پروژه‌ای‌ و پیمانکاری‌ صنایع نفت و پتروشیمی حمایت کردند. این بیانیه مشترک که به امضای 
«سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه»، «سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه»، «گروه اتحاد بازنشستگان»، «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری»، «کانون صنفی فرهنگیان اسلام‌شهر» و «اتحاد بازنشستگان» رسیده است.

شش تشکل صنفی کارگران در بیانیه خود «اعتصاب سراسری، متحد و نیرومند کارگران پروژه‌ای‌ و پیمانکاری‌ صنایع نفت و پتروشیمی» را محصول مطالبات و ارادۀ مشترک آنها برای دستیابی به خواسته‌های‌شان دانسته و به میدان آمدن کارگران رسمی و اعلام پشتیبانی از خواسته‌های مشترک یکدیگر را همچون سیل خروشانی که به راه افتاده و پرتوان ادامه دارد؛ معرفی کرده‌اند.

به باور شش تشکل صنفی کارگران: «این اعتصاب بزرگ کارگری ناشی از شرایط بسیار بد محیط‌های کار در صنایع نفت و گاز و همچنین حقوق و دستمزد ناچیز است که شرایط را برای کارگران پروژه‌ای و پیمانکاری نفت و پتروشیمی در سراسر کشور بسیار غیرقابل تحمل کرده است. در عین حال بیانگر اتحاد و همبستگی این کارگران و نوید بخش اتحاد وسیع‌تر کارگران مزدی در کارخانه‌ها، معادن، کارگاه‌های ساختمانی، حمل و نقل، بندرها، کارکنان بخش‌های مختلف آموزش و بهداشت، کارگران شرکت‌های کشت و صنعت و غیره در دیگر مناطق است.»

شش تشکل صنفی کارگران این اتحاد و همبستگی را الگوئی برای همۀ کارگران دانسته و آنرا درسی بزرگ برای سایر کارگران اعلام کرده‌اند.