۰۷ تیر، ۱۴۰۰

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران خواستار تحقیق فوری در مورد سانحه مرگبار واژگونی اتوبوس شد

 اتوبوس واژگون‌شده حامل خبرنگاران

در پی وقوع سانحه مرگبار واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران اعزامی از تهران به آذربایجان غربی در منطقه «بیگم قلعه» پیرانشهر و کشته شدن ریحانه یاسینی، خبرنگار ایرنا، و مهشاد کریمی،‌ از خبرگزاری ایسنا، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران خواستار تحقیق فوری و کامل در این زمینه شد.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، ضمن ابراز همدردی با خانواده و همکاران ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی در ارتباط با این حادثه گفت: «متاسفانه دو روزنامه‌نگار بالاترین هزینه را برای انجام کار خود پرداخته‌اند و ما به دلیل از دست دادن آن‌ها بسیار شوکه شده‌ایم.»

دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران همچنین در ادامه از مقامات ایران خواست تا تحقیقات کاملی را در مورد واژگونی این اتوبوس و مرگ این دو خبرنگار انجام دهند.

پیشتر صدای آمریکا گزارش داده بود که اتوبوس حامل ۲۰ خبرنگار از رسانه‌ها ایران به همراه برخی از مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست که روز چهارشنبه ۲ تیر ماه از بازدید دریاچه ارومیه باز می‌گشتند، واژگون شد. در این سانحه دو خبرنگار جان باختند و ۲۱ سرنشین دیگر این اتوبوس که زخمی شده بودند نیز برای مداوا به بیمارستانی در نقده انتقال داده شدند.