۰۶ تیر، ۱۴۰۰

شورای سازماندهی اعتصاب سراسری: در صورت اجرا نشدن خواسته‌هایمان اعتصاب گسترده‌تر خواهد شد

 

در ششمین روز اعتصاب، مقام‌های دولتی همچنان در مقابل اعتراضات تسلیم نشده‌اند

در پنجمین روز از اعتصاب سراسری کارگران پیمانکاری صنعت نفت، روز شنبه کارگران چند شرکت دیگر نیز به این اعتصاب پیوستند و اعتصاب‌کنندگان بر ادامه اعتصاب تا زمان اجرای خواسته‌هایشان تاکید کردند.

کارگران «شرکت رجال در منطقه ویژه ماهشهر، فاز ۲ پالایشگاه گاز بیدبلند بهبهان و شرکت او.دی.سی.سی در پالایشگاه اصفهان از جمله کارگرانی بودند که روز شنبه ۵ خرداد در مناطق مختلف به اعتصاب کارگران صنعت نفت پیوستند.

همزمان، شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت در بیانیه‌ای اعلام کرد که هزاران نفر در ایران در اعتصاب هستند و کارگران رسمی صنعت نفت نیز از نهم تیر اعتصاب خواهند کرد.

در این بیانیه تاکید شده است که این اعتصاب در صورت پاسخ داده نشدن به خواسته‌های کارگران گسترده‌تر خواهد شد.

افزایش سطح دستمزد، پرداخت حقوق معوق و تغییر نوبت مرخصی از جمله خواسته‌های اعتصاب‌کنندگانی است که اقدام خود را تحت عنوان «کمپین ۱۴۰۰» دنبال می‌کنند.

در همین حال شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت اعلام کرد که «با توجه به گرانی سرسام‌آور اجناس، دستمزد هیچ کارگری امروز نباید از ۱۲ میلیون تومان کمتر باشد.»

اعتصاب کارگران صنعت نفت از روز ۲۹ فروردین از بهبهان آغاز شد و از اول تیرماه به کارگران صنایع نفت و برق در بوشهر، کنگان، خارگ، تهران، ماهشهر، اراک، قشم، گچساران، آبادان، اهواز و اصفهان گسترش یافت.

در روزهای گذشته گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی، خانواده جان‌باختگان اعتراضات آبان، کارگران نیشکر هفت‌تپه، تعدادی از گروه‌های صنفی، شماری از معلمان شاغل و بازنشسته و همچنین فدراسیون بین‌المللی پتروشیمی اینداستریال از اعتصاب سراسری کارگران در ایران حمایت کرده‌اند.

پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد نیز از خواسته‌های این کارگران حمایت و  واکنش‌های سرکوبگرانه به آن را محکوم کرده است.