۱۳ خرداد، ۱۴۰۰

بیت کوین در خط بحران .. حماس در طول جنگ چگونه از ارز رمزپایه سود برد؟

 منصات القسام شهدت متابعات أکثر خلال الحرب.(أ ب)


تعداد زیادی از کاربران اینترنت در طی جنگ اخیر با اسرائیل به وب سایت ها و حساب های جناح مسلح حماس سرازیر شدند و توانستند کمک های مالی زیادی را از طریق ارز دیجیتال بیت کوین که مشمول تحریم های جنبش نیست ، جمع آوری کنند.


روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام ارشد حماس اظهار داشت: این جنبش از ابتدای درگیری مسلحانه با اسرائیل در ماه گذشته با افزایش بهره در روند جمع آوری کمک های مالی آنلاین که باعث شد این کشور بتواند تحریم های بین المللی را دور بزند ، شاهد افزایش کمک های مالی به ارزهای رمزپایه بوده است. عملیات نظامی خود را تأمین کند.

این مقام ارشد حماس گفت که علاقه بین المللی به درگیری های اخیر توجه کاربران را به وب سایت هایی که توسط گروهک های گردان عزالدین القسام ، شاخه نظامی این جنبش اداره می شوند ، جلب کرده و این بازدیدها به معنی افزایش کمک های مالی به عملیات نظامی آن است.


وی افزود: "مسلماً در اهدای بیت کوین میزان قابل توجهی جلب شده است." برخی از این پول ها برای اهداف نظامی برای دفاع از حقوق اساسی فلسطینیان هزینه می شود. "


ایالات متحده ، اتحادیه اروپا و سایر کشورهای غربی حماس را که حاکم بر نوار غزه است ، به عنوان موجودی تروریستی تعیین کرده اند. این تحریم ها مجبور شد سالها پیش به روشهای مخفیانه تأمین مالی خارج از سیستم بانکی بین المللی روی آورد. با رشد صنعت ارزهای رمزنگاری شده ، حماس از توانایی خود در ناشناس کردن معاملات بهره گرفته است.


این مقام حماس که خواست نامش فاش نشود ، از افشای میزان ارز رمزنگاری شده گروه خودداری کرد ، اما گفت که نسبت درآمد کلی آن در حال افزایش است.


سال گذشته ، مقامات فدرال ایالات متحده بیش از 1 میلیون دلار ارز رمزنگاری شده مرتبط با تیپ های القسام کشف و ضبط کردند.


ایالات متحده و متحدانش می گویند در سالهای اخیر طرفداران حماس صدها میلیون نفر را به آن منتقل کرده اند. به عنوان مثال ، در سال 2019 ، خزانه داری آمریکا گفت که تیپ های القسام طی چهار سال گذشته بیش از 200 میلیون دلار کمک مالی دریافت کرده اند.