۱۱ خرداد، ۱۴۰۰

زندان تهران بزرگ؛ انتقال تنبیهی حسین هاشمی به بند زندانیان متهم به جرائم خشن

 


خبرگزاری هرانا – حسین هاشمی، زندانی سیاسی زندان تهران بزرگ و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸، امروز سه‌شنبه ۱۱ خردادماه به بهانه بازجویی به تیپ ۴ این زندان منتقل شد. وی هم اکنون بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در کنار زندانیان متهم به جرائم خشن بسر می‌برد. آقای هاشمی پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه‌شنبه ۱۱ خردادماه ۱۴۰۰، حسین هاشمی، زندانی سیاسی زندان تهران بزرگ و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ به تیپ ۴ این زندان منتقل شد.

آقای هاشمی صبح امروز به بهانه بازجویی از بند خود خارج و به تیپ ۴ این زندان منتقل شده است. گفته می‌شود که این انتقال در پی مشاجره کلامی با الیاسی، دادیار ناظر دادسرای اوین صورت گرفته است. او پیشتر تهدید کرده بود که حسین هاشمی به مکانی منتقل خواهد شد که از کارش پشیمان شود. این زندانی سیاسی هم اکنون بدون رعایت اصل تفکیک جرائم، در شرایط نامناسب و در کنار زندانیان متهم به جرائم خشن بسر می‌برد.

در روزهای اخیر الیاسی، دادیار ناظر دادسرای اوین، با مراجعه به زندان تهران بزرگ، به زندانیان سیاسی این زندان علی الخصوص بازداشت شدگان آبان ۹۸ به صورت تهدیدآمیز گفته است که بزودی به صورت جداگانه به بندهای جرائم معمولی و محل نگهداری زندانیان جرائم خشن انتقال داده خواهند شد.