۰۴ اردیبهشت، ۱۳۹۹

پنتاگون: موشک جدید ایران مسافتی خیلی طولانی را پیمود

نتاگون پرتاب ماهواره توسط سپاه را اقدامی شرورانه خوانده است.
مقام های وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، روز چهارشنبه شنبه سوم اردیبهشت پرتاب ماهواره نظامی به مدار زمین توسط سپاه پاسداران را اقدامی «شرورانه» و تهدیدی علیه امنیت منطقه خواندند.
سپاه پاسداران بامداد روز چهارشنبه اعلام کرد که نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی «با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفته است».
ژنرال جان هایتن، معاون رئیس ستاد مشترک نیروهای نظامی ارتش آمریکا، در یک کنفرانس خبری در واکنش گفت: شما و همه دنیا باید بدانید که ما هر راکت یا موشکی که از سطح زمین پرتاب شود را رصد و به طور دقیق شناسایی می‌کنیم. ما همین کار را با موشک اخیری که ایران شلیک کرد انجام دادیم. ما نمی خواهم ارزیابی دقیق بخشی اطلاعاتی را با شما در میان بگذارم چرا که اطلاعات محرمانه و طبقه بندی شده است.
معاون رئیس ستاد مشترک نیروهای نظامی ارتش آمریکا اضافه کرد: آنچه که می توانم بگویم این است که این موشک مسیر خیلی طولانی را طی کرد. اگر موشکی مسیر طولانی را پیمود، (صرف نظر از این که موفقیت آمیز بود یا نه. من وارد جزییات نمی شوم)، این بار دیگر تاکیدی بر این است که ایران توانایی تهدید همسایه‌های خود و متحدان ما را دارد.
ژنرال جان هایتن تصریح کرد: ما می‌خواهیم مطمئن شویم که آنها نمی‌توانند آمریکا را تهدید کنند.
در این کنفرانس خبری دیوید نورکوئست، معاون وزیر دفاع آمریکا، نیز گفت، موشک اخیر سپاه نشانه‌ای از رفتار شرورانه است.
ایران پیش از این چهار تلاش ناموفق برای ارسال ماهواره به فضا کرده بود اما هر بار موشک پرتاب شده نتوانسته بود ماهواره را در مدار قرار دهد.