۰۴ آذر، ۱۳۹۹

کرونا در ایران؛‌ افزایش سریع مرگ‌ومیر و رونق بازار سیاه «داروهای» تأیید نشده، ۴۵۳ فوتی جدید کرونا در کشور/ ۵۸۱۲ تن در وضعیت شدید بیماری

 

در حالی که افزایش سریع مرگ و میر ناشی از کرونا در ایران ادامه دارد، یک عضو ستاد ملی کرونا از وضعیت آشفته دارویی در ایران انتقاد کرده و گفته است فروش داروهای تایید نشده یا بی‌اثر در بازارهای غیررسمی مانند ناصر خسرو تهران افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سخنگوی وزارت بهداشت ایران از جان باختن ۴۵۳ بیمار دیگر و شناسایی ۱۲ هزار و ۴۶۰ بیمار جدید در طول ۲۴ ساعت گذشته خبر داده است.

سیما لاری که روز دوشنبه سوم آذر به روال معمول آمار رسمی شیوع و مرگ و میر کرونا در ایران را اعلام می‌کرد، از وضعیت وخیم ۵۸۱۲ نفر از بیماران نیز خبر داد.

بدین ترتیب با درنظر گرفتن آمار رسمی، تعداد کل قربانیان کرونا در ایران به ۴۵ هزار و ۲۵۵ نفر رسید و کل مبتلایان به این بیماری نیز ۸۶۶ هزار و ۸۲۱ نفر اعلام شده است.

در ماه‌های اخیر همواره تردیدهای جدی درباره آمار کرونا در ایران وجود داشته است. پیش از این محمدرضا ظفرقندی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران آمار واقعی کرونا در ایران را سه برابر آماری دانست که وزارت بهداشت به صورت رسمی اعلام می‌کند.

انتقاد عضو کمیته کرونا از سردرگمی در بازار دارو