۲۹ آبان، ۱۳۹۹

از جمله ایران .. کانادا 4 کشور را به هدف قرار دادن آن با برنامه های دزدی دریایی متهم می کند

 روز پنجشنبه ، مقامات کانادایی با ابراز ترس از اینکه در معرض حملاتی قرار بگیرند که ممکن است تأمین انرژی را مختل کنند ، دولت های ایران ، چین ، روسیه و کره شمالی را در فهرست اصلی ترین تهدیدات جرایم اینترنتی قرار دادند.


در گزارشی از سوی آژانس اطلاعاتی کانادا ، اتاوا چهار کشور را متهم کرد که در پشت حملات گسترده سایبری دولت کانادا ، محافل عمومی و شرکت ها قرار دارند.


این گزارش در نظر داشت که برنامه های چهار کشور بزرگترین تهدید استراتژیک را برای کانادا تهدید می کند.

این مرکز نتیجه گرفت که چهار کشور به احتمال زیاد در حال ایجاد ظرفیت هایی هستند که بتواند زیرساخت های اصلی کانادا مانند تأمین برق را برای رسیدن به اهداف خود مختل کند.


این گزارش انتظار دارد که این کشورها دارایی معنوی مرتبط با نبرد علیه Covid-19 را هدف قرار دهند تا توانایی های خود را در مهار اپیدمی افزایش دهند.


همچنین شامل تهدیدهای علیه کانادایی ها و شرکت های آنها ، جاسوسی در کمپین های نفوذ آنلاین و آنلاین است.


این مرکز گفت: "پیشرفته ترین توانایی ها به نهادهایی تعلق دارد که نشان دهنده تهدید الکترونیکی هستند ، توسط کشورها حمایت می شوند و اهداف اقتصادی ، فکری و ژئوپلیتیکی آنها را هدایت می کند."


وی افزود: "ارزیابی ما تقریباً به طور قطع نشان می دهد كه برنامه های تحت حمایت دولت در چین ، روسیه ، ایران و كره شمالی بزرگترین تهدیدات سایبری تحت حمایت دولت برای افراد و سازمان های كانادایی است."