۱۶ مرداد، ۱۳۹۹

ادعا می کند پرونده مالی ادعای قطر از جنبش تروریستی حزب الله ، سربازان آمریکایی را در معرض خطر قرار می دهد

FILE - In this Feb. 13, 2016 file photo, Hezbollah fighters hold flags as they attend the memorial of their slain leader Sheik Abbas al-Mousawi, who was killed by an Israeli airstrike in 1992, in Tefahta village, south Lebanon. (AP Photo/Mohammed Zaatari, File)

بر اساس پرونده جدیدی که توسط فاکس نیوز مشاهده شده ، گفته می شود که سلطنت قطر تحویل سلاح را به گروه تروریستی جهانی حزب الله تأمین می کند و نزدیک به 10،000 ایستگاه نیروهای آمریکایی را در امارات به خطر می اندازد.

پایگاه نظامی الودید خلیج فارس میزبان مقر رو به جلو فرماندهی مرکزی ایالات متحده و اسکادران نیروی هوایی ایالات متحده است.

یک پیمانکار امنیتی خصوصی ، جیسون جی ، به عنوان بخشی از یک عملیات آشکار ، وارد تجارت تهیه اسلحه قطر شد. وی روز سه شنبه به فاکس نیوز گفت که "عضو خانواده سلطنتی" گفته می شود که سخت افزار نظامی را به حزب تروریستی ایالات متحده و اتحادیه اروپا حزب الله در لبنان تحویل داده است.


بلاروس های بیروت شبیه به حوادث - اما فعالیت های حزب الله در ورزشگاه در زیر اسکورت


پرونده تهیه شده توسط جیسون جی. و تأیید شده توسط فاکس نیوز ، نقش ادعایی را که توسط اعضای خانواده سلطنتی قطر از ابتدای سال 2017 در یک طرح مالی گسترده ترور ایفا کرده است ، مستند می کند.


پرونده - در این عکس پرونده 13 فوریه 2016 ، مبارزان حزب الله در هنگام شرکت در یادبود رهبر مقتول خود شیخ عباس الموسوی ، که توسط یک حمله هوایی اسرائیلی در سال 1992 کشته شد ، در روستای تفتتا در جنوب لبنان پرچم هایی را نگه دارند. AP / محمد زاتاری ، پرونده)

پرونده - در این عکس پرونده 13 فوریه 2016 ، مبارزان حزب الله در هنگام شرکت در یادبود رهبر مقتول خود شیخ عباس الموسوی ، که توسط یک حمله هوایی اسرائیلی در سال 1992 کشته شد ، در روستای تفتتا در جنوب لبنان پرچم هایی را نگه دارند. (عکس AP / محمد زاتاری ، پرونده)

سازمان حزب الله لبنان یک شبه نظامی شیعه ایرانی است که در سال 1982 توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهران در لبنان تأسیس شد. این وابسته به امور مالی و پشتیبانی ایران است. این مسئول کشته شدن صدها سرباز آمریکایی در عراق و لبنان است.


عبدالرحمن بن محمد سلیمان الخلیفی ، سفیر قطر در بلژیک و ناتو ، بنا بر گزارش ها به دنبال پرداخت جیسون جی 750،000 یورو برای تسریع در نقش رژیم قطر در تأمین پول و اسلحه برای سازمان شیعه لبنان بود.


جیسون جی گفت که در جلسه‌ای در ژانویه 2019 با الخلیفی در بروکسل ، فرستاده گفت: "یهودیان دشمنان ما هستند."


اسرائیل ، حزب الله تجارت در آتش سوزی مرزهای نزدیک به "مشکوک به امنیت" نزدیک


نه ناتو و نه دولت بلژیک به سؤالهای فاکس نیوز درباره نقش سفیر در این پرونده ادعایی پاسخ ندادن

جیسون جی ، که از یک نام مستعار برای محافظت از قصاص قطر استفاده می کند ، گفت که هدف وی از "قطرمتوقف کردن بودجه افراط گرایان است." وی افزود: "سیب های بد را باید از بشکه ها بیرون کشید و [قطر] بخشی از جامعه بین المللی باشد."


در سال 2017 ، رئیس جمهور دونالد ترامپ گفت که قطر "سرمایه گذار تروریسم در سطح بسیار بالایی بوده است". یک سال بعد ، ترامپ برگشت و در دیدار با حاكم كشور ، امیر تمیم بن حمد آل ثانی ، گفت كه قطر در حال مبارزه با افراط گرایان است.