۱۷ مرداد، ۱۳۹۹

مطابق پرونده جدید ، قطر "تحویل سلاح" به حزب الله را تأمین کرد

 

براساس پرونده جدید طبق سایت جدید خبری Fox News ، قطر گفته است که "تحویل سلاح" را برای حزب الله در اوایل سال 2017 تأمین می کند.


یک پیمانکار امنیتی خصوصی که به مشاغل تهیه اسلحه قطر نفوذ کرده است ، به فاکس نیوز گفت که یکی از اعضای خانواده سلطنتی قطر ظاهراً اجازه تحویل سخت افزارهای نظامی به حزب الله لبنان را در سال 2017 صادر کرده است.


به گزارش فاکس نیوز ، عبدالرحمن بن محمد سلیمان الخلیفی ، سفیر قطر در بلژیک و ناتو ، به دنبال پرداخت بیش از 890،000 دلار به پیمانکار امنیتی خصوصی بود تا نقش رژیم قطر در تأمین پول و اسلحه به حزب الله را تسریع کند.


گروه لبنانی حزب الله - که توسط ایالات متحده ، انگلیس ، اتحادیه اروپا و کشورهای حاشیه خلیج فارس ، از جمله عربستان سعودی - به عنوان یک گروه تروریستی ذکر شده است - یک شبه نظامی شیعه معتبر ایرانی است. این مرکز توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در لبنان در سال 1982 تأسیس شد و همچنان وابسته به امور مالی و پشتیبانی ایران است.


پیمانکار امنیتی خصوصی - که در این گزارش به عنوان جیسون جی گفته می شود - به روزنامه آمریکایی گفت که در جلسه‌ای در بروکسل سال گذشته ، الخلیفی گفت: "یهودیان دشمنان ما هستند."


جیسون جی ادعا كرد كه وی به عنوان بخشی از یك عملیات خیرخواهانه با هدف متوقف كردن "تأمین بودجه افراطیون" به قطر ، وارد تجارت تهیه اسلحه قطر شد.