۰۵ دی، ۱۴۰۰

ابراز تاسف رییس اتاق ایران و سوئیس از تهاتر چای سریلانکا با نفت ایران

 رییس اتاق ایران و سوئیس با ابراز تاسف از”تهاتر چای در برابر نفت”، این روش را “مربوط به قبل از به وجود آمدن واحد پولی” دانست و گفت که با تهاتر نمی‌توان تکنولوژی را وارد کرد.

    
تهاتر مربوط به دوران قبل از مبادله‌های پولی است

“تهاتر مربوط به دوران قبل از مبادله‌های پولی است”

شریف نظام مافی، رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوئیس در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا، با انتقاد از سیاست تهاتری در کشور، این روش کار را “کوتاه مدت” توصیف کرد و گفت، این راهکار «نمی‌تواند مشکلی از بخش صنعتی و به خصوص تولید را برطرف کند».

او روز جمعه ۳ دی (۲۴ دسامبر) با بیان اینکه «تهاتر در تاریخ بشریت، روشی مربوط به قبل از به وجود آمدن واحد پولی است»، افزود: «یقینا دلیلی وجود داشته که تهاتر دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد».

به گفته وی: «اگر برنامه‌ای برای پیشرفت صنعت، اشتغال و صادرات داریم، نمی‌توانیم نیاز‌های خود را با تهاتر حل کنیم».

رییس اتاق ایران و سوئیس با اشاره به تهاتر چای سریلانکا با نفت ایران، از چای به عنوان “یک ماده مصرفی” نام برد و افزود که «چه بسا می‌شد از این تهاتر در زمینه دارو برای بیماران سرطانی یا اقلامی استفاده کرد که باعث پیشرفت اقتصاد شود».

آقای نظام مافی با بیان اینکه «نمی‌توانیم با روش تهاتر، تکنولوژی وارد کشور کنیم»، گفت که «کشورهای صاحب تکنولوژی قبول نخواهند کرد که تکنولوژی را در مقابل مواد خام بفروشند» چراکه این کشورها «مواد خام را با مشقت زیاد به محصول تبدیل کرده‌اند و این فرآیند، یک ارزش افزوده ایجاد کرده است».