۲۰ آذر، ۱۴۰۰

روایت مادر ستار بهشتی از حمله افراد ناشناس به او: پرتم کردند روی میلگردها

 

گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی وبلاگ‌نویسی که سال ۹۱ زیر شکنجه کشته شد، در پیامی ویدیویی درباره حمله افراد ناشناس به خود شرحی کوتاه داد.

در ویدیوی کوتاهی که روز شنبه منتشر شد، او با صورتی کبود و زخمی می‌گوید در مسیر رفتن به مزار پسرش بود که یک موتورسیکلت با دو سرنشین به او نزدیک شد.

او گفت یکی از موتورسواران پیاده شد و او را روی محلی که میلگرد وجود داشت هل داده و او پس از آن از هوش رفت و در بیمارستان به هوش آمد.

پیشتر بنیاد ستار بهشتی خبر داده بود که گوهر عشقی ساعت ۱۱ پنجشنبه ۱۸ آذر در حالی که رهسپار مزار فرزندش در رباط کریم بود مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت و از ناحیه سر و صورت مجروح شد.

بر اساس این گزارش، پس از پرت شدن گوهر عشقی بر روی زمین، رهگذران او را به بیمارستان منتقل کردند.

ماه گذشته، دوازدهم آبان، گوهر عشقی و همچنین دختر و دامادش یک روز پیش از برگزاری مراسم سالگرد ستار بهشتی بازداشت و پس از سه روز آزاد شده بودند.

گوهر عشقی نهم آبان، سالروز کشته شدن فرزندش، با انتشار ویدیویی خطاب به علی خامنه‌ای گفته بود: «الهی به داغ فرزندانت بنشینی، جگر ما را سوزاندی خدا جگرت را بسوزاند.»

ستار بهشتی به دلیل انتشار مطالب انتقادی در وبلاگ خود ۹ آبان سال ۹۱ از سوی پلیس فتای نیروی انتظامی به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق فعالیت در شبکه اجتماعی و فیس‌بوک» بازداشت و در کمتر از چهار روز در اثر شکنجه در بازداشتگاه کشته شد.