۰۵ دی، ۱۴۰۰

برگزاری جلسه دادگاه شماری از شهروندان در دادگاه کیفری بهبهان

 

 

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات شماری از شهروندان بازداشت شده در اعتراضات تیرماه سال گذشته بهبهان، امروز شنبه ۴ دیماه، در شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری ۲ شهرستان بهبهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۴ دیماه ۱۴۰۰، جلسه رسیدگی به اتهامات شماری از شهروندان بازداشت شده در اعتراضات تیر ماه سال گذشته بهبهان در شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری ۲ شهرستان بهبهان به ریاست قاضی رسولی برگزار شد.

هویت ۱۷ تن این افراد فرزانه انصاری فر، آرمان انصاری فر، سیدمحمد فاطمی، امین صالحی زاده، محمد نظریان تمبی، سجاد طیبی، امین مرادی، علی آتون، نرگس درم گزین، مریم کاظمی، علی کاظمی، پیام جیحونی، جلال جعفری، مرتضی وحدانی، زینب علیپور، میثم اکبری، ابراهیم ارمش احراز شده است.

گفته می‌شود که شمار متهمان این پرونده حدود ۳۰ نفر است.

یک منبع مطلع در خصوص این جلسه به هرانا گفت: «خانم انصاری فر در این پرونده به شکستن دست رحمان بدری، مامور بازنشسته نیروی انتظامی متهم شده بود، آقای بدری با حضور در جلسه دادگاه به صورت کتبی رضایت خود را اعلام کرده و اظهار داشته است که من از فرزانه انصاری فر و هیچیک از متهمان این دادگاه شکایتی ندارم. من ضارب خودم را ندیده و به صورت بینام شکایت کرده بودم. لطفا از این به بعد هم ابلاغیه‌ای در این خصوص صادر نکنید.»

اتهام مطروحه علیه این شهروندان اخلال در نظم و اتهامات مطروحه علیه خانم انصاری فر “اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام به قصد ارتکاب جرم، عضویت در گروه های مخالف نظام، توهین به رهبری، اخلال در نظم عمومی، اقدام علیه امنیت ملی، انتشار تصاویر وهن در فضای مجازی، ضرب و جرح عمدی، سرقت بالابر و سنگ پرانی علیه مأمورین انتظامی و امنیتی” عنوان شده است.