۰۱ اردیبهشت، ۱۴۰۰

تجمع سهامداران متضرر بازار بورس در تهران، اصفهان و مشهد

 سیر نزولی قیمت سهام و شاخص در بازار بورس ایران ادامه دارد. دولت حمایتی از سهامداران زیان‌دیده نمی‌کند. سهامداران در سه شهر تهران، مشهد و اصفهان در مقابل بورس منطقه‌ای تجمع کردند تا صدای اعتراض خود را به مسئولان برسانند.

    
default

وبسایت خبری تحلیلی اقتصاد ۲۴ روز چهارشنبه اول اردیبهشت (۲۱ آوریل) از تجمع سهامداران بازار بورس در شهرهای تهران، اصفهان و مشهد در مقابل دفاتر بورس منطقه‌ای گزارش کرده است.

بر اساس این گزارش، سهامداران تهرانی، مشهدی و اصفهانی به “بی‌تفاوتی مسئولین برای هشت ماه ریزش و زیان سنگین و عدم مبارزه با متخلفان و مفسدان» معترض شده‌اند.

قیمت سهام و شاخص بورس ایران ظرف چند ماه اخیر نزولی بوده و این ریزش همچنان ادامه دارد. بسیاری از سهامداران، به‌ویژه سهامداران خرد که با تشویق دولت و برای از بین نرفتن سرمایه‌شان در اثر تورم به این بازار رو آورده بودند، حالا ضرر هنگفتی کرده‌اند.

وبسایت اقتصاد ۲۴ نوشته است: «خبری از توقف این سیر نزولی و حمایت عملی دولت از بورس نیست».  سهامداران در اصفهان شعار‌”حقوقی حیا کن بازار را رها کن” و “مسئول بی‌لیاقت کجایی؟” داده و نسبت به «وضعیت نامطلوب بازار سرمایه، عدم رسیدگی مسئولین، دادن وعده‌های تو خالی و عدم مبارزه با حقوقی‌های متخلف» اعتراض کرده‌اند.

در تهران نیز سهامداران در مقابل ساختمان شرکت بورس تجمع کرده و شعار دادند. آنها چند روز پیش نیز در مقابل مجلس و ساختمان بورس تهران تجمع کرده بودند. مشابه این روند در سال‌های گذشته  نیز تکرار شده است. در سال های ۹۱ و ۹۲ ارزش سهام سهامداران در کمتر از دو سال به نصف کاهش یافت.