۲۹ فروردین، ۱۴۰۰

واکنش‌ها به تزریق واکسن سهمیه پاکبانان به مدیران شهرداری در علی آباد کتول و آبادان

\


 هم‌زمان با واکنش‌ها به تزریق واکسن سهمیه پاکبانان به مدیران شهرداری آبادان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از تکرار این موضوع در علی‌آبادکتول خبر داد.

علی متکی روز شنبه ۲۸ فروردین گفت که از سری آخر سهمیه پاکبان‌ها چهار واکسن باقی مانده بود و به مسئول خدمات شهری، یک پیمانکار و دو نفر از کارکنان شهرداری تزریق شده است.

به گفته متکی، تعدادی از پاکبانان برای تزریق واکسن مراجعه نکرده بودند که دیگران از سهمیه آنها استفاده کردند.

عبدالرضا فاضل، رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، نیز گفت که گزارش‌های مطرح شده در این‌باره «در حال رسیدگی است و به‌زودی نتایج آن اعلام می‌شود.»

او تاکید کرد که «دستور رسیدگی فوری به این مساله داده شده و در صورت تخلف با افراد خاطی برخورد می‌شود.»

روز جمعه نیز شکرالله سلمان زاده، رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان، خبر داد که برخی از اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری این شهر با سهمیه پاکبان‌ها واکسن کرونا تزریق کردند.

ساعاتی بعد محمودرضا شیرازی، شهردار آبادان، گفت که به درخواست پاکبان‌ها و برای جلب اعتماد آنان، او و امام جمعه واکسن تزریق کرده‌اند.

 شیرازی اعلام کرد که در مجموع ۹ نفر از مقام‌های شهرداری از جمله یکی از معاونین خدمات شهری، مدیر سازمان پسماند و مشاور بهداشتی شهرداری آبادان واکسن تزریق کرده‌اند.

این سخنان در حالی بیان شده که رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفته بود کارکنان اداره بهداشت به دلیل اینکه مدیران شهرداری ماسک داشتند نتوانسته بودند چهره آنان را شناسایی کنند اما نامشان در فهرست ارسالی از سوی شهرداری قرار داشت.

علیرضا احمدی، رییس شورای عالی استان ها، نیز گفت که به دلیل استفاده نکردن پاکبانان از سهمیه خود علاوه بر مدیران شهرداری به ۲۴ شهروند دارای بیماری زمینه‌ای نیز واکسن تزریق شده است.

احمدی گفت که هیچ یک از اعضای شورای شهر واکسن تزریق نکرده‌اند.