۲۹ بهمن، ۱۳۹۹

تداوم تجمع کارگران شرکت تهران جنوب در پروژه انبارصادراتی پالایشگاه بیدبلند

 

 منابع کارگری در استان خوزستان از تداوم تجمع کارگران شرکت تهران جنوب در پروژه انبار صادراتی پالایشگاه بیدبلند خبر داده‌اند.

کارگران شرکت تهران جنوب، فعال در پروژه بندر مجیدیه ماهشهر از روز ۲۵ بهمن ماه در اعتراض به اخراج گروهیِ از همکارانشان که عموما از ساکنان بومی منطقه بودند توسط کارفرما، دست از کار کشیده بودند تا تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ دو تجمع اعتراضی در مقابل این شرکت برگزار کردند.

به گفته منابع کارگری، کارگران تعدیل شده بین ۶ تا ۱۶ سال در شرکت جنوب تهران مشغول به کار بوده‌اند.آنها هر ماه مطالبات مزدی خود را با تاخیر دریافت می‌کردند. کارفرما کمبود نقدینگی را دلیل اصلی تعدیل اخیر و طولانی شدن زمان پرداخت معوقات مزدی عنوان کرده اما، کارگران تهران جنوب می‌گویند با انجام روزانه ۸ تا ۱۲ ساعت کاری نباید با آن‌ها و دیگر همکارانشان این‌گونه رفتار شود.

کارگران معترض می‌گویند: «مساله کمبود نقدینگی موضوع تازه‌ای نیست. در سالهای اخیر مدیریت شرکت در مواجه با شرایط مشابه؛ همیشه اولین کارش این بوده که تعدادی از همکاران آن‌ها را تعدیل کند.»

«فریدون بندری» فرماندار بندر ماهشهر با تایید اعتراض کارگران این شرکت پیمانکاری در ماهشهر به ایلنا گفته است: «در حال بررسی وضعیت کارگران تعدیلی شرکت تهران جنوب هستیم.»

به گفته او؛ اخیرا ۲۵ نفر از کارگران بومی شرکت پیمانکاری تهران جنوب بیکار شده و دو تجمع برگزار شده در حمایت از آنها انجام شده است. شرکت تهران جنوب در زمینه پمپاژ پالایشگاه بیدبلند در اسکله بندر ماهشهر فعالیت می‌کند.