۱۹ بهمن، ۱۳۹۹

معلمان و کارگران معترض به وضعیت معیشتی تجمع کردند

 

در ادامه تجمع‌های اعتراضی علیه شرایط اقتصادی و ناکارآمدهای مدیریتی در ایران، روز یکشنبه ۱۹ بهمن‌ماه نیز چندین تجمع در تهران و دیگر شهرهای ایران برگزار شد.

تجمع مربیان فنی و حرفه‌ای مقابل مجلس

جمعی از مربیان حق‌التدریس سازمان فنی و حرفه‌ای روز یکشنبه در اعتراض به وضعیت استخدامی خود مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی در تهران تجمع کردند.

این مربیان از نمایندگان مجلس خواستند در زمینه تبدیل وضعیت استخدامی خود تلاش کنند. «ما همه دردکشیده‌ایم، عدالتی ندیده‌ایم» از جمله شعارهای شرکت‌کنندگان در این تجمع بود.

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، روز یکشنبه تایید کرد که هنوز دولت کل مبلغ حق التدریس معلمان پرداخت نکرده و «همچنان حق‌التدریس نیمه اول سال جاری باقی مانده» است.

همچنین علی الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفته است که این وزارتخانه «در مواقعی به دلیل محدودیت‌های مالی کشور، تاخیر در پرداخت داشته» است.

تجمع معلمان نهضت سوادآموزی

همچنین روز یکشنبه جمعی از معلمان نهضت سوادآموزی مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، این تجمع کنندگان نسبت به استخدام نشدن خود با وجود سال‌ها سابقه تدریس معترضند.

یکی از معلمان شرکت‌کننده در این تجمع به ایلنا گفت: «۱۰ سال است که به طور مداوم مشغول به کار هستم اما چون یک شاگرد کمتر از اصلاحیه سال ۹۲ دارم نمی‌توانم استخدام شود و این واقعا برای ما ظلم است که در بعضی از موارد که برای تدریس می‌رویم با جان خودمان بازی می‌کنیم.»