۱۷ شهریور، ۱۴۰۰

اجرای حکم اعدام یک زندانی در زندان مشهد

 

خبرگزاری هرانا – سحرگاه روز یکشنبه ۱۴ شهریورماه، حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود در زندان مشهد به اجرا درآمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، سحرگاه روز یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰، یک زندانی در زندان مشهد اعدام شد.

بر اساس این گزارش، آبان سال ۹۷ به دنبال قتل نگهبان ۸۱ ساله انبار ضایعاتی، نیرو‌های انتظامی به اطراف پنجراه مشهد عزیمت کردند، آن‌ها با تایید درستی خبر و حفظ صحنه حادثه، مراتب را به قاضی ویژه قتل عمد مشهد اطلاع دادند و بررسی‌های قضایی در این باره آغاز و در نهایت متهم به قتل با دستور قاضی وقت شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد بازداشت شد.

این متهم که کرامت نام داشت، گفت: قبلا در یک رستوران کار می‌کردم. روزی مشغول نظافت بودم که دست فروش محله را در حال مخفی کردن مقداری داروی ترک اعتیاد دیدم. به همین دلیل وسوسه شدم و دارو‌ها را سرقت کردم ولی آن مرد دست فروش تا کاروان سرا مرا تعقیب و ماجرا را به «علی- م» (نگهبان) آنجا گفت. آن شب زمانی که من به کاروانسرا رفتم او گفت که از این جا برو، چون ممکن است پای پلیس به میان بیاید. من هم از اتاق بیرون رفتم. اما داخل بشکه قیر درون کاروان سرا پنهان شدم. نیمه‌های شب بود که «علی –م» را دیدم از اتاقش بیرون آمد. با او در محوطه کاروان سرا درگیر شدم. در همین اثنا ناگهان روسری را که همیشه برای بستن مو‌های بلندم استفاده می‌کردم، دور دستم پیچیدم و او را از پشت سر خفه و پیکرش را به درون اتاق کشاندم، ولی باز هم در همان بشکه قیر تا صبح ماندم تا این که یکی از کارگران ضایعاتی در را به صدا درآورد و من هم با تشکی که زیر بغلم بود از آن جا خارج شدم .

با اعترافات متهم، این پرونده جنایی به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال و قضات دادگاه پس از برگزاری چندین جلسه محاکمه، رای به اعدام کرامت دادند. این حکم در شعبه ۳۱ دیوان عالی کشور، نیز تایید شد و در نهایت بامداد یک شنبه گذشته متهم ۴۵ ساله با حضور قضات اجرای احکام و برخی مسئولان ذی ربط در زندان مرکزی مشهد اعدام شد.

بنابر گزارش نهادهای بین‌المللی، ایران به تناسب سرانه جمعیت و میزان اعدام، رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا را دارد.