۰۲ فروردین، ۱۴۰۰

اعتراض به ستمگر؛ پیام اعتصاب غذای کسری نوری از زندان عادل‌آباد

 

استان‌وایرـ «کسری نوری»، وکیل و درویش گنابادی زندانی، که به تازگی به زندان عادل‌آباد شیراز تبعید شده، با انتشار پیامی صوتی از پیوستن خود به اعتصاب غذای سه روزه زندانیان سیاسی خبر داده و گفته است که این اعتصاب غذا تلاشی برای «اعتراض به ستمگر» و «آغازی برای قدم‌های بزرگتر» است.

آقای نوری که روز جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۹، بدون اطلاع قبلی و به‌طور ناگهانی توسط ماموران زندان اوین از بند محل نگهداری خود خارج شده و به مکان معلومی منتقل شده بود، در این پیام صوتی گفته است که حالش خوب است.

این درویش گنابادی همچنین گفته است: «جابه‌جایی و آوارگی بین زندان‌ها و بندهای مختلف هیچ خوشایند نیست و به لحاظ انسانی و حقوقی هم این جابه‌جایی‌ها توجیهی ندارد.»

او در ادامه گفته است: «قاعدتا برای خانواده و دوستان سخت بود که شب عید متحمل نگرانی شدند. اما این نگرانی‌ها و رنج‌ها در ذیل و پیوستگی رنج‌هایی باید خوانده شود که لحظه تحویل سال همه ما را غم‌بار و تلخ کرده است. غم بسیار مردمی که اسیر فقر، گرسنگی، آوارگی و حاشیه‌نشینی هستند و زیر بار سرکوب، خفقان و استبداد نفس می‌کشند.»

این وکیل زندانی با یاد‌کردن از «نوید افکاری»، کشتی‌گیر اعدام‌شده و «بهنام محجوبی»، درویش گنابادی محبوس در زندان اوین که روز سوم اسفندماه جان باخت، گفته است: «در لحظه عید یاد می‌کنم از نوید افکاری و بهنام محجوبی که داغشان تازه است و تازه می‌ماند مثل داغ همه عزیزانی که در راه آزادی و حقیقت جان دادند. یاد می‌کنم از سیستان و بلوچستان، کردستان، خوزستان و جای جای سراسر زخم ایران.»