۱۲ اسفند، ۱۳۹۹

خروج ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه از ایران؛ کجا و چگونه هزینه شده است؟

 

بخشی از سرمایه انسانی ایران نیز به امید یافتن فرصت‌های شغلی بهتر مهاجرت کرده‌اند

“مسعود خوانساری” رئیس اتاق بازرگانی تهران اخیرا از خروج ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه از ایران خبر داد. این حجم عظیم سرمایه روانه کشور‌های همسایه ایران از جمله ترکیه، امارات و گرجستان شده و ایرانیان در حوزه املاک آن کشور‌ها سرمایه گذاری کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس اقتصادی- به نظر می‌رسد ترکیه بزرگترین برنده وضعیت فعلی اقتصادی در ایران باشد چرا که بخش مهمی از ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه خارج شده از ایران صرف خرید املاک و سرمایه‌گذاری در این حوزه در ترکیه کشور همسایه ایران شده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ شبکه خبری “الجزیره” در گزارشی درباره نتایج خروج سرمایه از ایران در سالیان اخیر و نفع آن برای کشور‌های دیگر می‌نویسد: “مشکلات اقتصادی در سالیان اخیر در ایران بر نرخ رشد تاثیر منفی گذاشته و سبب افرایش نرخ تورم شده و اقتصاد را زیر بار فشار تحریم امریکا قرار داده است.  علاوه بر آن، این وضعیت سبب خروج سرمایه مالی از ایران نیز شده است که یکی از جنبه‌های بحران اقتصادی در ایران بوده است.

“مسعود خوانساری” رئیس اتاق بازرگانی تهران اخیرا از خروج ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه از ایران خبر داد. این حجم عظیم سرمایه روانه کشور‌های همسایه ایران از جمله ترکیه، امارات و گرجستان شده و ایرانیان در حوزه املاک آن کشور‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند.