۱۸ اسفند، ۱۳۹۹

برخورد انتظامی و بازداشت معترضان در تهران

 

تجمع سراسری بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای مختلف ایران در حالی روز یکشنبه دوباره شکل گرفت که در تهران گزارش‌ها از برخورد ماموران انتظامی با تجمع‌کنندگان و بازداشت شماری از آن‌ها حکایت دارد.

گزارش‌های رسیده به ایران اینترنشنال حاکی است در تهران با شکل‌گیری تجمع بازنشستگان معترض به وضعیت معیشتی در مقابل ساختمان وزارت کار نیروهای امنیتی و انتظامی به برخورد با اعتراضات آن‌ها پرداخته و تعدادی را نیز بازداشت کرده‌اند.

فضا مقابل وزارت کار امنیتی گزارش شده و هنوز آمار دقیقی از بازداشت‌ها منتشر نشده است.

خبرگزاری ایلنا گزارش داده که تجمع‌های روز یکشنبه علاوه بر تهران در کرمانشاه،‌ تبریز و مشهد نیز شکل گرفته است. تصاویری از این تجمع‌ها در بهشهر، اردبیل، اصفهان و سایر شهرها نیز در رسانه‌های اجتماعی در حال انتشار است.

معترضان در تجمع‌های خود شعارهایی از جمله «حاصل کار دولت، غارت پول ملت»و «فریاد فریاد، از این همه بیداد» سر دادند.

تجمع‌کنندگان همچنین با حمل پلاکاردهایی خواستار ابطال ماده ۶۹ تامین اجتماعی،‌ افزایش حقوق سالانه، درمان رایگان و همسان‌سازی پرداخت‌های خود با سایر بازنشستگان کشوری و لشکری شدند.

آن‌ها همچنین می‌خواهند ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی به صورت دقیق اجرا شده و مشکلات مربوط به پاداش آخر سال و بیمه‌ تکمیلی رفع شود.

پیش از این و در جریان تجمع‌های قبلی بازنشستگان در شعارهای خود بر ادامه تجمع‌ها تا زمان محقق شدن مطالباتشان تاکید کرده بودند.