۱۴ دی، ۱۳۹۹

هشدار هواشناسی نسبت به تشدید آلودگی هوا در هفت کلانشهر: اورژانس تهران تا پنجشنبه اعلام آماده‌باش کرد

 

سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه هشدار، از آلودگی شدید هوا در هفت کلانشهر کشور از جمله تهران، تبریز، مشهد، اصفهان، اراک، قم و کرج  تا پنجشنبه خبر داد. هم‌زمان  شاخص آلودگی هوا بامداد شنبه در مناطقی از استان تهران، باقرآباد شهر ری، از ۲۰۰ عبور کرد، در مناطقی از شهر تهران نیز به بیش از ۱۸۶ رسید و اورژانس تهران برای تمام روزهای هفته پیش رو اعلام آماده‌باش کرد.

بنا بر دستورالعمل‌ مشترک کمیته‌های اضطرار آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور، در پی رسیدن شاخص به عدد ۱۵۰ و بالاتر و پیش‌بینی پایداری آلودگی، باید شهرها تعطیل شوند.

هم‌زمان عبدالرضا چراغعلی، معاون عمرانی استاندار تهران، گفت که اقدامات و تمهیداتی که با محوریت استانداری تهران برای کاهش آلودگی هوا در این کلانشهر در ۱۰ روز گذشته دنبال شده، کارآمدی لازم را نداشته و چندان موثر واقع نشده است.

معاون استاندار تهران افزود که قبل از ظهر روز شنبه ۱۳ دی‌ماه کمیته اضطرار پایتخت جلسه‌ای را با حضور دستگاه‌های مسئول برگزار خواهد کرد و بعد از قرائت گزارش دستگاه‌هایی چون وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و محیط زیست تصمیمات موثر اتخاذ خواهد شد.

در هشدار نارنجی سازمان هواشناسی که شامگاه جمعه دوازدهم دی‌ماه صادر شد، با اشاره به افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در روز شنبه ۱۳ دی‌ماه در استان‌های تهران، کرج، قم و مشهد، آمده است که روز یکشنبه نیز آلودگی هوا در استان‌های تهران، کرج، قم و مشهد ادامه دارد، در روز دوشنبه شهر اصفهان نیز با انباشت آلاینده‌ها مواجه خواهد شد.