۲۷ اسفند، ۱۳۹۸

مارات متحد عربی برای کمک به مبارزه با کوروناویروس پرواز کمک به ایران می فرستد

ابوظبی ، 16 مارس 2020 (وام) - امارات متحده عربی امروز اعلام کرد که دو هواپیمای امدادی را که داروهای مهم پزشکی را به ایران منتقل می کنند ، برای حمایت از تلاش های دومی در مبارزه با بیماری کروناویروس ، کووید 19 ، ارسال کرده است.
این دو هواپیمای امدادی که روز دوشنبه از ابوظبی به زمین نشستند ، حاوی بیش از 32 تن مواد مغذی ، از جمله جعبه های پر شده از هزاران جفت دستکش ، ماسک های جراحی و تجهیزات محافظ بود.
این پرواز دومین تحویل بشردوستانه است که طی روزهای اخیر امارات متحده عربی به ایران تسهیل کرده است. در تاریخ 3 مارس ، امارات متحده عربی با همکاری سازمان بهداشت جهانی ، با اعزام یک هواپیمای امارات متحده عربی که دارای 7.5 تن وسایل پزشکی و پنج متخصص سازمان بهداشت جهان بود ، با کمک اعزام یک کورونا ویروس به ایران ، به یاری 15،000 کارمند مراقبت های بهداشتی انجامید.
این ابتکار عمل در چارچوب همکاری های امارات متحده عربی با کشورهایی که شیوع کووید 19 را تجربه کرده اند به منظور تقویت تلاش های جهانی برای مهار شیوع ویروس است.
ریم بنت ابراهیم الهاشمی ، وزیر مشاور برای امور بین الملل ، اظهار داشت: تلاش های امارات برای انجام یک پرواز دوم برای کمک به پزشکی با اصول بنیادی بشردوستانه کشور ما سازگار است ، و این عقیده ما را برای تأمین راهنمایی می کند. کمک به صرفه جویی در زندگی برای کسانی که دچار پریشانی هستند برای خدمت به منافع مشترک ضروری است. "
الهاشمی ادامه داد: "بحران کورونا ویروس تأثیرگذاری رویکرد کمک های امارات را تأیید کرده است ، که رهبری و مردم در زمان نیاز خود با ملل شانه به شانه می ایستند."
به دنبال شیوع اولیه کووید 19 در ووهان ، امارات متحده عربی امکانات پزشکی از جمله صورت و دستکشوی خود را برای چین فراهم کرد.
در افغانستان امارات متحده عربی یک محموله فوریت های پزشکی حاوی 20،000 واحد آزمایش و تجهیزات برای معاینه هزاران نفر اعزام کرد