۱۰ فروردین، ۱۳۹۹

ویروس کرونا بسرعت شیوع می یابد و علیرغم تلاش ها برای کنترل و مهار آن بر میزان تلفات جانی ناشی از آن با گذشت هر روز افزوده می شود. در ایران که تعداد مرگ و میر ناشی از شیوع ویروس به مرز دو هزار تن رسیده ، جان باختن یک کودک شش ساله جهان را متزلزل کرد. یک مدیر شهربانی نیز در بین قربانیان کرونا در ایران قرار دارد. از سوی دیگر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در جلسه هیات دولت اعلام کرد سختگیری‌ها در مقابله با ویروس کرونا از فردا بیشتر می‌شود و محدودیت‌های جدی برای خروج از شهرها در نظر گرفته شده است. علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت ایران نیز در نشست خبری ویدیویی خود درباره منشا ورود ویروس کرونا در ایران گفت: "بر اساس مطالعات انجام شده، این بیماری در قم واضحا و مشخصا در ارتباط با چینی‌هایی بود که در این استان بودند؛ تعدادی کارگر چینی که در بهمن ماه رفت و آمد داشتند و همچنین یک سری دانشجو که در قم بودند". در عراق نیز تعداد قربانیان ناشی از کرونا با فوت 4 نفر دیگر به 28 نفر افزایش یافته و موارد ابتلا به ویروس نیز به 316 نفر افزایش یافت. در اینکشور همچنین 75 نفر نیز در پی مداوا بهبودی یافتند. ریاست امور دینی و اوقاف در نوار غزه که تاکنون یک مورد ابتلا به ویروس در آن تثبیت شده ، در چهارچوب مبارزه با ویروس کرونا تصمیم گرفت تا تمامی مساجد در منطقه از امروز به مدت دو هفته بسته شوند. اشرف الکوردی سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد : بعلت تحریم های اسرائیل که بیش از 13 سال است ادامه دارد ، در موازات کمبود لوازم آزمایشگاهی ، 39 درصد لوازم دارویی ، 23 درصد تجهیزات پزشکی و 60 درصد ذخیره های خونی ناکفا می باشد. اسرائیل مسئول خطر زندگی فلسطینیان است. وی یکبار دیگر از سازمان ملل متحد خواستار تلاش برای پایان بخشیدن به محاصره غزه بمنظور مبارزه با ویروس و تامین فوری نیازها به دستگاههای تنفسی ، لوازم پزشکی و اکیب های آزمایشگاهی برای مردم غزه گردید.

ویروس کرونا بسرعت شیوع می یابد و علیرغم تلاش ها برای کنترل و مهار آن بر میزان تلفات جانی ناشی از آن با گذشت هر روز افزوده می شود.
در ایران که تعداد مرگ و میر ناشی از شیوع ویروس به مرز دو هزار تن رسیده ،  جان باختن یک کودک شش ساله جهان را متزلزل کرد.
یک مدیر شهربانی نیز در بین قربانیان کرونا در ایران قرار دارد.
از سوی دیگر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در جلسه هیات دولت اعلام کرد سختگیری‌ها در مقابله با ویروس کرونا از فردا بیشتر می‌شود و محدودیت‌های جدی برای خروج از شهرها در نظر گرفته شده است.
علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت ایران نیز در نشست خبری ویدیویی خود درباره منشا ورود ویروس کرونا در ایران گفت: "بر اساس مطالعات انجام شده، این بیماری در قم واضحا و مشخصا در ارتباط با چینی‌هایی بود که در این استان بودند؛ تعدادی کارگر چینی که در بهمن ماه رفت و آمد داشتند و همچنین یک سری دانشجو که در قم بودند".
در عراق نیز  تعداد قربانیان ناشی از کرونا با فوت 4 نفر دیگر به 28 نفر افزایش یافته و موارد ابتلا به ویروس نیز به 316 نفر افزایش یافت.
در اینکشور همچنین 75 نفر نیز در پی مداوا بهبودی یافتند.
ریاست امور دینی و اوقاف در نوار غزه که تاکنون یک مورد ابتلا به ویروس در آن تثبیت شده ، در چهارچوب مبارزه با ویروس کرونا تصمیم گرفت تا تمامی مساجد در منطقه از امروز به مدت دو هفته بسته شوند.
اشرف الکوردی سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد : بعلت تحریم های اسرائیل که بیش از 13 سال است ادامه دارد ، در موازات کمبود لوازم آزمایشگاهی ، 39 درصد لوازم دارویی ، 23 درصد تجهیزات پزشکی و 60 درصد ذخیره های خونی ناکفا می باشد. اسرائیل مسئول خطر زندگی فلسطینیان است.
وی یکبار دیگر از سازمان ملل متحد خواستار تلاش برای پایان بخشیدن به محاصره غزه بمنظور مبارزه با ویروس و تامین فوری نیازها به دستگاههای تنفسی ، لوازم پزشکی و اکیب های آزمایشگاهی برای مردم غزه گردید.