۳۰ آبان، ۱۴۰۰

برگزاری چهارتجمع اعتراضی

 


خبرگزاری هرانا – امروز شنبه ۲۹ آبان‌، گروهی از کارگران مجموعه پتروشیمی آبادان در مقابل درب کارگاه مرکزی واقع در محوطه این مجموعه و جمعی از کارکنان بخش درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در محوطه این دانشگاه، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. همزمان در سالروز تصویب قانون کار، جمعی از کارگران در استان های یزد و تهران، بصورت جداگانه در محل خانه کارگر این استانها دست به تجمع اعتراضی زدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، امروز شنبه ۲۹ آبان‌ماه مصادف با سالروز تصویب قانون کار، شماری از کارگران و بازنشستگان، در خانه کارگر واقع در تهران تجمع کردند.

در جریان این تجمع، کارگران اعتراض خود را نسبت به طرح الحاقی نمایندگان مجلس مبنی بر “تعیین توافقی مزد کارگران بین کارگر و کارفرما” را اعلام کردند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در این خصوص عنوان کرد: اگر در طرح مذکور اصلاحات لازمه صورت نگیرد، کارگران در مقابل دفاتر نمایندگان سراسر کشور دست به تجمع خواهند زد.

حسن صادقی به نیابت از کارگران حاضر عنوان کرد: این طرح مهاجرت از روستا به شهر را موجب می‌شود. علاوه بر این اثرات اکولوژیک بر روستا دارد و احتمال مراجعه بیکاران روستایی را به حاشیه شهرها افزایش می‌دهد. بعلاوه احتمال افزایش اشتغال غیررسمی را به همراه دارد. کاهش تقاضای کالا و خدمات را به دنبال دارد. و همچنین کارفرمایان به جای ۳۰ روز حق بیمه کارگران، مدت ۱۰ روز از آن را رد می‌کنند.

تجمع کارگران مجموعه پتروشیمی آبادان

به گزارش ایلنا، امروز شنبه ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۰، گروهی از کارگران مجموعه پتروشیمی آبادان، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل درب کارگاه مرکزی واقع در محوطه این مجموعه، دست به تجمع زدند.

این کارگران خواستار تشکیل “شورای اسلامی کار” هستند و می‌گویند: بر اساس قانون، دولت ابتدای هر سال پایه حقوق و سایر سطوح و آیتم‌های کاری را افزایش می‌دهد، ولی در طی این سال‌ها تنها پایه حقوق کارگران پتروشیمی آبادان افزایش داشته است و سایر آیتم ها کماکان در همان سطح و مقدار گذشته مانده است.

بنابر این گزارش، پرداخت حق جذب و حق کارگاهی نیز از دیگر مطالبات این کارگران بشمار می رود.

تجمع کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایلام

به گزارش ایلنا، امروز شنبه ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۰، جمعی از کارکنان بخش درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام، در محوطه این دانشگاه تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، “برقراری فوق العاده خاص با حداقل ضریب ۳ بند ۱۶ ماده ۵۴ قانون اداری و استخدامی کشور”، از جمله مطالبات مهم این تجمع کنندگان است که در تجمع روز جاری خواستار تحقق و رسیدگی به این موضوع شدند.

تجمع کارگران استان یزد

به گزارش صدا و سیما، امروز شنبه ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۰، جمعی از کارگران استان یزد، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در خانه کارگر یزد دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، کارگران حاضر در این تجمع، از جمله مطالبات خود را همسان سازی حقوق کارگران و همچنین اجرای قوانین کار و مسکن کارگری عنوان کردند.

جوکار نماینده مردم یزد در مجلس، در این خصوص عنوان کرد: با وجود تورم ۴۷ درصدی، افزایش ۲۰ الی ۳۰ درصدی حقوق کارگران جوابگو نبوده و قرار است در نشست با تشکل‌های کارگری راهکار‌هایی را پیدا کرده و درمجلس هم پیگیر باشیم.

وی همچنین افزود: قراداد‌های موقت مشکلات جدی برای جامعه کارگری ایجاد می‌کند؛ از بین رفتن امنیت شغلی، عدم بهره وری لازم و از بین رفتن انگیزه کارگران، از جمله این مشکلات